Кожного підприємця в усі часи турбувало питання, як привабити покупців. Але мало хто замислюється над тим, яку цінність має інформація про них, зокрема їхні контактні дані. Це справжній скарб для тих, хто знає, що з ним робити. Що ж таке база клієнтів, і як її збільшувати максимально просто й ефективно?
Навіщо потрібна база клієнтів?
Створення клієнтської бази дуже важливе для старту і розвитку бізнесу – чим раніше ти це зрозумієш, тим краще. Причому особливу цінність має саме власна база даних клієнтів, а не куплена, яка завжди передбачає певні ризики. Часом підприємці, володіючи всіма ресурсами для успішної діяльності, не виправдовують своїх надій і відстають від конкурентів саме через те, що вчасно не створили достатню клієнтську базу, яка здатна забезпечити приріст замовлень.
Слід зазначити, що створена база даних покупців – це той фонд, який завжди буде в арсеналі компанії, як би не змінювався її персонал. Отриману інформацію можна не тільки поповнювати, а й поглиблювати. Наприклад, додавати історію здійснених замовлень, відомості про хобі, інтереси клієнтів. Надалі таку базу можна використовувати для різного аналізу даних, що зі свого боку дозволить забезпечити індивідуальний підхід, продумати і втілити ефективну маркетингову стратегію.
База клієнтів: ефективні способи поповнення
Для того щоб клієнтська база повсякчас розширювалася, необхідно постійно працювати над цим і використовувати всі доступні методи. Пам’ятай, що жоден контакт зайвим не буває, особливо в руках умілого підприємця. Які ж способи можна використовувати для збільшення клієнтської бази?
- Соціальні мережі. Тут знайдеться цільова аудиторія практично для будь-якої компанії. Достатньо створити тематичні групи. Інформацію про їхніх учасників можна отримати з їхніх же сторінок.
- Тематичні заходи. Чудовий спосіб розширити базу клієнтів – це відвідування виставок, форумів, конференцій, словом, місць масового скупчення людей зі спільними інтересами. Але тут слід подумати, як грамотно зібрати дані клієнтів, наприклад, залишити їм свою візитку або запропонувати заповнити анкету.
- Зворотній зв’язок. Власний сайт також допоможе зібрати інформацію за допомогою відповідних інструментів. Одним із них і є зворотний зв’язок. Чим більше варіантів для потенційних клієнтів, тим краще. Нехай вони самі вибирають максимально зручний для себе спосіб і, повір, для кожного він свій (телефон, електронна пошта, месенджер). Водночас необхідно зберігати інформацію про будь-яку людину, яка залишила той чи інший запит, навіть якщо в результаті вона нічого не купила.
- Підписка. Ще один спосіб використовувати власний сайт для розширення клієнтської бази – це підписка на новини або свіжі публікації. Якщо інформація буде дійсно цікавою, це привабить чимало клієнтів.
- Заохочення. Хто ж не любить подарунки, пробні зразки, безкоштовні дегустації, розіграші. Усе це не лише приваблює покупців, а й може допомогти зібрати їхні контактні дані. Головне, щоб майбутній клієнт побачив рекламу, наприклад, у спливаючому вікні. Від нього – інформація, від компанії – приємний бонус.
- Знижки. Цей спосіб працює за принципом попереднього і настільки ж привабливий для покупців. Тому можна сміливо пропонувати одноразову знижку або дисконтну картку в обмін на заповнення певної форми.
- Тести. Можна запропонувати потенційним клієнтам пройти який-небудь захоплюючий тест, результати якого можна отримати на адресу електронної пошти.