Знижка… це солодке слово для кожного покупця. Напевно, немає жодної людини, яка б не здійснювала купівлю під його чарівним впливом. Тому кожному продавцеві необхідно знати, як зробити знижку, щоб клієнт залишився задоволений і водночас не на шкоду собі.
Знижка та її причини
Знижки та акції, безумовно, можуть бути присутніми у будь-якому торговому процесі. Але не варто втілювати їх спонтанно, непродумано. Для того щоб запропонувати клієнтам знижки, мають бути певні мотиви. Це може бути:
- Збільшення продажів. А відповідно і прибутку за рахунок підвищення оборотності.
- Приваблення покупців. Добре продумані акції завжди приводять безліч нових клієнтів.
- Утримання постійних клієнтів. За допомогою знижки (у цьому разі індивідуальної) можна зберігати хороші відносини з постійним клієнтом і запобігти переманюванню його конкурентами.
- Збут товару, що залежався. Знижка допоможе розпродати залишки продукції, які давно зберігаються на складі або які з певних причин потрібно швидше продати (наприклад, вичерпується термін придатності, закінчується сезон або він морально застарів).
- Вплив на прийняття рішення. Коли клієнт довго і нудно розмірковує про те, чи варто йому купувати той чи інший товар, навіть невелика знижка може стати вирішальним чинником і плавно підвести до здійснення покупки.
Правила здійснення знижок
Якщо ти хочеш зробити знижку своєму клієнтові, варто дотримуватися певних правил:
- Не працюй собі у збиток. Непотрібно робити знижку, навіть постійному і ексклюзивному клієнту, якщо вона нівелює твій прибуток. Якщо ти думаєш, що таким чином зможеш утримати покупця або він приведе нових, то очікування можуть не виправдатися. А клієнт, який звик до «поступок» відмовиться співпрацювати без них зовсім.
- Збільшуй цінність знижки. Не варто робити знижку заради знижки. Уміло обігравай ситуацію зниження ціни як для конкретного покупця, так і для цілої групи клієнтів. Обов’язково вказуй, чому ці товари можна купити зі знижкою, які терміни тривалості акції, називай початкову вартість і акцентуй увагу на масштабності вигоди.
- Не випереджай події. Якщо ти не плануєш проводити масові знижки, про які сповіщають рекламні буклети та інші канали, не поспішай пропонувати їх клієнту. Словом, не давай знижку, поки покупець сам про це не попросить. Таким чином ти зможеш проявити індивідуальний підхід, дозволиш клієнту відчути його перевагу.
- Використовуй знижку як втішний приз. Знижки на товари допомагають залагодити безліч суперечок і конфліктів, які можуть виникати у процесі комерційної діяльності. Тому не забувай про цей рятівний варіант, якщо таке вже сталося.
- Став умови. Ти цілком можеш пропонувати товари зі знижкою лише за виконання певних умов, наприклад, купівлі на вказану суму або обумовленої кількості товару.
Коли можна не робити знижку
Слід враховувати, що далеко не завжди і не всім слід робити знижку. Як ми вже говорили, перше, це вона не повинна завдавати збитків самому продавцю. Але крім цього, є ще кілька нюансів, які стосуються переважно товару і його вартості. Так, якщо твоя пропозиція ексклюзивна, ти працюєш у вузькій комерційної ніші, то цілком можеш відмовити у знижці, адже твоя продукція унікальна. Якщо покупцеві вона знадобиться, він купити її за будь-які гроші. Інша справа, що ним може просто керувати бажання поторгуватися. У такому разі слід правильно представити свій товар, акцентувати на його перевагах перед іншими виробами. Тут необхідно знати факти і вміло оперувати ними.
Також можна відмовити у знижці, якщо ти точно знаєш, що твої ціни нижчі ніж у конкурентів. Найчастіше покупці ретельно порівнюють вартість, особливо дорогих товарів. Водночас ніщо не заважає їм маніпулювати цією інформацією, навіть, якщо вони знають, що у тебе дешевше.