Напевно ти чув про вплив кольору на людину. З роками цю особливість навчилися з успіхом використовувати у багатьох сферах життя. Не стала винятком і реклама. Добре продумане поєднання кольорів здатне творити дива, залишається лише дізнатися значення кожного відтінку і вміло їх скомбінувати. Яку ж роль відіграють кольори в рекламі?
Кольори в рекламі та їхні основні функції
Крім створення красивої картинки, правильно підібрані кольори в рекламі здатні на багато що, зокрема вони допомагають:
- Привернути увагу потенційних клієнтів.
- Запам’ятати товарну пропозицію.
- Сприйняти маркетинговий хід.
- Побачити особливості продукції.
- Відрізнити товар і бренд від пропозицій конкурентів.
Значення кольору в рекламі
Кожен колір має своє значення і асоціації та по-різному сприймається людиною. Тому для того щоб створити ефективну рекламу, слід враховувати все.
Білий
Білий колір символізує чистоту, відкритість і невинність. У рекламі зазвичай його використовують як фон, оскільки він має нейтральний підтекст і вигідно відтіняє інші кольори. Іноді цей колір застосовують і для шрифту. Але варто знати і про негативне значення білого. Його можуть сприймати як порожній, стерильний і невиразний.
Чорний
Традиційно чорний використовують як колір класичного шрифту. Незважаючи на загальноприйняте негативне значення, в маркетингу він позиціонується інакше. Це колір високого статусу, багатства, аристократизму (найдорожчі автомобілі здебільшого чорні), офіціозу (класичні ділові костюми). Однак під час використання чорного відтінку слід бути дуже обережним, щоб не сталося зворотного ефекту. Реклама може вийти похмурою і гнітючою.
Червоний
Червоний колір у рекламі – дуже дієвий засіб. Недарма багато іменитих брендів взяли за основу саме цей відтінок. Він відображає як позитивні, так і негативні емоції, але, головне, викликає їх і ніколи не залишається непоміченим. Червоний символізує енергію, силу, дію, сміливість і рішучість, а також любов і пристрасть. З іншого боку, це колір агресії і жорстокості. Тому слід обіграти його таким чином, щоб він приваблював, а не відштовхував.
Синій
Що можна сказати про синій колір? Це спокій, надійність і благородство. Він привертає увагу клієнтів, але на відміну від червоного, більш стриманий і строгий. У ньому є якась холодність, але він, як і чорний, ознака офіціозу і ділового стилю.
Зелений
Зелений – колір працездатності, а також здоров’я, молодості і природи. У негативному аспекті його розглядають як символ нудьги і слабкості. Його використання у рекламі має бути обґрунтованим за рахунок продукції, яку представляють, або послуг (наприклад, органічний товар або медичні послуги).
Жовтий
Яка перша асоціація виникає при вигляді жовтого кольору? Правильно, сонце. Крім цього, він символізує теплоту, активність, життєлюбність і радість. Це стандартний колір для оформлення акційних цінників, тому що він добре привертає увагу покупців і створює позитивне враження. До того ж цей відтінок близький до золотого, тому асоціюється з багатством і достатком.
Фіолетовий
Психологія кольору розкриває фіолетовий як творчий, урочистий і таємничий. Тому він є дуже доречним у рекламі креативних ідей та оригінальних товарів. Згадай шоколад «Milka» і фіолетову корову – інтерес привертає незвичайність.
Рожевий
Рожевий – колір жіночності, закоханості та краси. Його застосування обґрунтовано, коли реклама товару спрямована на прекрасну половину людства, а також на дитячу та молодіжну аудиторію.
Як же вибрати кращі кольори для реклами? Тільки з огляду на сферу діяльності, товар і послуги, які необхідно розкрутити. Оскільки кожен із них індивідуальний і стане ефективним лише у певній ситуації. Порівняй червоний колір у рекламі освіжаючих напоїв і стоматологічних послуг. Де він буде доречним і дієвим? Звичайно ж, у першому випадку. Яскравим прикладом може слугувати мега-популярний бренд Coca Cola. Водночас червоний колір у рекламі послуг дантиста буде асоціюватися з кров’ю і болем, що може викликати зворотний ефект.