05/11/2018

Холодні дзвінки: як підвищити ефективність

повернутися до списку статей →

Приваблення клієнтів – не настільки просте заняття, як може здатися на перший погляд. Існує безліч різноманітних технік та інструментів, які здатні допомогти у цьому питанні. Одними з досить ефективних можуть стати холодні дзвінки, але тільки у тому разі, якщо їх буде здійснювати людина, що досконало володіє всією інформацією про них. На які ж моменти слід звернути увагу?

Що таке холодні дзвінки

Холодні дзвінки – це інструмент маркетингу, який зазвичай використовують для приваблення клієнтів (потенційних покупців). Важливо врахувати, що у цьому разі не йдеться про негайне укладення угоди або здійснення продажу людині, яку ти вперше чуєш, а вона і гадки не мала ні про тебе, ні про твою пропозицію. Це швидше підготовка до майбутньої співпраці. Такі дзвінки і називають холодними тому, що співрозмовник налаштований досить «холодно», якщо не сказати вороже. До слова, у деяких країнах холодні дзвінки заборонені на законодавчому рівні.

Що таке холодні дзвінки

Підготовка до холодного дзвінка

Для того щоб невдалий холодний дзвінок не став приводом для стресу, необхідно ґрунтовно підготуватися до його здійснення. Насамперед слід вивчити всю інформацію про продукцію або послуги, які ти будеш пропонувати. Тільки тоді ти зможеш відчувати себе впевнено і легко відповідати на всі питання співрозмовника.

Для того щоб кудись подзвонити, треба знати, як мінімум, номер телефону, тому доведеться попрацювати і над тим, щоб скласти базу потенційних клієнтів – тих, хто буде відповідати на холодні дзвінки. Наразі інтернет-простір дає безліч можливостей тим, хто шукає. Якщо ти не готовий самостійно зайнятися пошуками, можна купити вже готову базу. У будь-якому разі, перш ніж набрати номер, запиши його на аркуші разом із зазначенням усієї доступної інформації про співрозмовника (ПІБ, посада, освіта тощо). Не покладайся на власну пам’ять, ці відомості можуть стати дуже цінними під час розмови. До речі, за наявністю таких даних як ПІБ і місто проживання ти легко зможеш відшукати майбутнього співрозмовника у соціальних мережах. Вони містять безліч інформації, яка може стати у нагоді, наприклад, стосовно інтересів, захоплень, життєвої позиції. Ці знання допоможуть тобі налагодити контакт із потенційним клієнтом.

Не завадить продумати і сценарій майбутньої розмови (скрипт). Це не має бути суворе керівництво до дії. Навіть більше, під час живої розмови не варто читати з листочка, інакше у співрозмовника може скластися думка, що він говорить з «роботом». Просто такий сценарій допоможе тобі відчувати себе впевненіше і не забути сказати про те, що ти планував.

Холодний обдзвін вимагає і моральної підготовки. Слід заздалегідь налаштуватися на будь-який сценарій перебігу бесіди, особливо на те, що навряд чи більшість співрозмовників зрадіють твоєму дзвінку. А втім, необхідно у будь-якій ситуації зберігати витримку і позитивний настрій. Не опускай руки після невдалого дзвінка, з новими силами і ентузіазмом берися до наступних потенційних клієнтів.

Підготовка до холодного дзвінка

Техніка холодних дзвінків

Існують певні хитрощі, які допомагають зробити холодні дзвінки максимально результативними.

  • Шукай привід. Подумай, що може зацікавити свого співрозмовника. Тут на допомогу прийде попередньо зібрана інформація. Якщо він побачить свою вигоду від вашої розмови, то обов’язково знайде час на неї.
  • Не продавай. Пам’ятай, що ти дзвониш для того, щоб привабити клієнта, налагодити з ним контакт, а не схилити до покупки. Прямі заклики до придбання твого товару напевно відштовхнуть непідготовленого співрозмовника.
  • Шукай підхід. Не варто «стригти всіх під одну гребінку», це дуже відчувається у розмові і відштовхує клієнтів. Те ж стосується і банальних фраз, і примітивних хитрощів. Кожна бесіда вимагає індивідуального підходу. Спілкуйтеся про те, що близьке співрозмовнику.
  • Говори грамотно і впевнено. Твоє мовлення має бути ідеальним, намагайся не вживати слова-паразити, уникай повторень. Водночас говори впевнено і чітко. Якщо ти будеш ковтати слова або шепотіти у слухавку, навряд чи співрозмовник стане перепитувати, він просто припинить розмову.
  • Посміхайся. Навіть більше, щоб у тебе не відбувалося в житті, обдзвін клієнтів завжди має відбуватися на позитивній ноті. Не думай, що якщо співрозмовник тебе не бачить, то можна сидіти з похмурим виразом обличчя. Посмішка і доброзичливе ставлення відчутні на відстані.
  • Не затягуй розмову. Бесіда з клієнтом телефоном має тривати не довше п’яти хвилин, оптимальний час – три хвилини. Пам’ятай, що ти говориш з людиною, у якої крім тебе безліч своїх справ і планів. Водночас не слід квапити розмову і скидати на опонента величезний потік інформації, але не варто і «розтікатися мислію по древу», тобто говорити багато і ні про що. Дотримуйся золотий середини: висловлюйся чітко, коротко і зрозуміло.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!