Поняття «digital-маркетинг» почали активно використовувати ще у 90-х роках минулого тисячоліття. Відтоді воно суттєво розширилося, вніс свої корективи і стрімкий технологічний процес. Водночас далеко не всі і наразі правильно трактують цей термін і розуміють, як його використовувати максимально ефективно для розвитку бізнесу.
Що таке digital-маркетинг
У перекладі з англійської digital – це цифровий, тому нерідко даний тип маркетингу називають ще й так. Digital-маркетинг – це комплекс заходів, які спрямовані на просування товарів і послуг за допомогою сучасних цифрових технологій. Нерідко це поняття помилково вважають тим же, що й інтернет-маркетинг. Хоча це абсолютно різні терміни, які все ж мають спільні риси і взаємопов’язані між собою. Цифровий маркетинг містить інструменти інтернет-маркетингу, але поле його діяльності на цьому не обмежується, оскільки він використовує будь-які діджитал-засоби, які не завжди пов’язані з глобальною мережею. До основних каналів належить не лише інтернет, а й локальні мережі, цифрове телебачення, мобільні пристрої тощо.
Переваги діджитал-маркетингу
Діджитал-маркетинг має свої незаперечні переваги, які не дозволяють втрачати позиції популярності та актуальності протягом років. Серед головних його достоїнств слід підкреслити:
- Цілеспрямованість. Digital-реклама може бути максимально ефективною, оскільки її легко налаштувати для конкретної цільової аудиторії. І зі свого боку лише для цього кола осіб надавати потрібну інформацію про продукцію, послуги, бренд. Вибірковість дозволяє працювати на конкретний результат.
- Масштабність. Водночас цифровий маркетинг може охопити значну кількість користувачів різних соціальних верств населення та різних вікових груп завдяки застосуванню різноманітних каналів просування.
- Доступність. Усі методи та інструменти легко використовувати, і вони доступні практично кожному.
- Комунікабельність. Digital-маркетинг дозволяє постійно підтримувати спілкування з клієнтами, що дуже важливо для довготривалого розвитку відносин і формування лояльності до бренду.
Основні інструменти digital-маркетингу
Цифрового маркетинг має цілу низку інструментів, кожен з яких може принести позитивні результати. Головне, використовувати їх систематично. Ось найпопулярніші інструменти digital-маркетингу:
- Контекстна реклама. Демонстрація оголошення тим користувачам, які проявляють інтерес до їхнього вмісту.
- Ремаркетинг. Показ рекламних оголошень із сайту, який користувач відвідував раніше. Він бачить їх на інших ресурсах або у соціальних мережах.
- Пошукова (SEO) оптимізація. Заходи, спрямовані на підняття сайту на верхні позиції у пошуковій видачі.
- Контент-маркетинг. Розміщення корисного контенту на різних ресурсах: статей, оглядів, зображень, відео.
- Нативна реклама. Публікація експертних думок або відгуків про продукцію з метою її подальшого просування.
- Розсилка. Відправлення текстів рекламного характеру через електронну пошту, месенджери або SMS.
- Телевізійна реклама. Рекламні ролики, які транслюють між телепрограмами, фільмами і серіалами. Вони призначені для широкої аудиторії глядачів.
Це далеко не всі інструменти цифрового маркетингу, але навіть застосування деяких з них здатне істотно підвищити лояльність до бренду і збільшити кількість клієнтів. Головне, тільки вибрати найбільш дієві інструменти у конкретному випадку. І тому слід звернути увагу на особливості цільової аудиторії, інтереси і потреби покупців, а також інформацію, яку необхідно донести до користувачів.