Для того щоб відправити або отримати будь-який вантаж на території України, доведеться звернутися до кур’єрської служби, якщо, звичайно ж, немає альтернативи. Однак зараз їх стає усе більше, конкуренція зростає, а якість сервісу не завжди. Якій же службі доставки віддати перевагу? Чому одні з них більш успішні, ніж інші? Чому з відправкою одного товару краще впорається одна кур’єрська служба, а іншого – її конкурент? Які переваги та недоліки передбачає співпраця з найпопулярнішими службами доставки України?
Перше, що слід враховувати при виборі кур’єрської служби, це те, що вирішувати необхідно з урахуванням конкретного випадку, зокрема, залежно від того, яку продукцію і куди збираєшся пересилати. Водночас важливими стануть й інші аспекти, які варто розглянути детальніше.
Доступність
Важливо, щоб служба доставки була доступною як для відправника, так і для одержувача. Про цей нюанс свідчить кількість відділень, а також графік їхньої роботи. Наразі найбільша частина представництв у різних містах, селищах і селах є у державного підприємства «Укрпошта». Скласти у цьому плані гідну конкуренцію серед комерційних організацій здатна хіба що «Нова Пошта», яка має достатню кількість відділень у різних точках країни і невпинно розширює свої володіння.
Водночас завжди слід звертати увагу на час роботи кур’єрської служби та робочі дні, особливо зайнятим людям. Адже часто відправити посилку треба в обідню перерву або після роботи, а якщо твій графік збігається з графіком роботи відділення, то це зовсім незручно. На цей час багато підприємств розуміють, наскільки важливо для клієнтів відвідування саме у вільний час, тому намагаються організувати свою діяльність відповідним чином. Так багато компаній вважають за краще працювати без перерв на обід з раннього ранку до пізнього вечора з одним вихідним. А ось, наприклад, служба доставки «Гюнсел» працює взагалі без вихідних. Однак крім робочого графіка, необхідно дізнаватися і про час відправлення вантажу, оскільки не завжди те, що відділення приймає посилки у вихідний означає, що у цей же день вони будуть відправлені одержувачу.
Асортимент послуг
Необхідно дізнатися і про те, який перелік послуг пропонує кур’єрська служба. Від того, наскільки він широкий часто залежить якість і різноманітність сервісу. Наприклад, міжнародна доставка здійснюється такими компаніями, як «Делівері», «Міст Експрес», «Укрпошта» і «DHL», тому якщо потрібно відправити посилку за кордон, необхідно вибирати придатне саме з цих підприємств. Водночас деякі компанії невпинно працюють над тим, щоб зробити цю послугу доступною для своїх клієнтів. Так наразі «Нова Пошта» пропонує скористатися сервісом міжнародної доставки вантажу тільки жителям Києва, але заразом обіцяє клієнтам найближчим часом зробити все для того, щоб послуга стала доступною для всіх українців.
Якщо тобі зручно отримувати вантаж прямо вдома або в офісі, то знадобиться кур’єрська доставка. Зокрема, таку послугу пропонують «Нова Пошта», «Делівері», «Автолюкс» та інші. Дуже зручно, коли підприємство дає змогу відстежувати вантаж, у такому разі можна визначити, де знаходиться посилка у певний проміжок часу. Також корисним буде СМС-оповіщення про прибуття посилки у відділення. Для власників бізнесу, пов’язаного з регулярними пересилками вантажу, важливо знати чи пропонує компанія спеціальні умови доставки. Наприклад, ця послуга передбачена такими кур’єрськими службами: «Ваш Час», «Ін-Тайм» і «Міст Експрес».
Швидкість доставки
Чим швидше доставлена посилка, тим краще. Причому для деяких клієнтів це стає головним критерієм. Адже нерідко від швидкості доставки залежить робота, репутація, а іноді і життя. Адже у посилці може бути що завгодно: від сережок на завтрашній випускний до життєво необхідних препаратів. Сьогодні багато кур’єрських служб орієнтовані саме на максимальну швидкість доставки. Безумовним лідером у цьому сенсі можна вважати «Нову Пошту». Також непогані показники мають «Нічний Екпрес», «Автолюкс», «Ін-тайм». Водночас необхідно розуміти, що багато компаній явно перебільшують свої можливості і обіцяне часто не відповідає дійсності. Інтернет просто переповнений гнівними відгуками клієнтів, які чекали свого вантажу набагато довше обіцяного. Щоб такого не сталося, можна скористатися послугою експрес-доставки, яка передбачає прискорення обробки і відсилання замовлення. Заразом необхідно уточнити точну дату прибуття вантажу і дізнатися, яку відповідальність готова понести кур’єрська компанія у разі затримок.
Цінова політика і оплата
Велику роль відіграє і те, яку цінову політику проводить кур’єрська служба, наскільки вона гнучка. Чи є обмеження на мінімальну вартість доставки. Зазвичай усі сучасні компанії використовують тарифний калькулятор, який легко і швидко здатний підрахувати вартість послуг за вказаними параметрами (габарити товару і кілометраж). Водночас необхідно розуміти, що те, чиїми послугами скористатися, часто залежить саме від ваги посилки. Наприклад, будь-яку дорогу прикрасу невеликих розмірів найкраще відправити «Новою Поштою». Це буде швидко, надійно і порівняно недорого. А ось пересилку великого важкого вантажу, наприклад, холодильника, краще довірити компанії з нижчими тарифами, як-от «Ін-тайм».
Важливим показником діяльності служби доставки є і оплата за послуги, зокрема її доступні види. Не завадить дізнатися чи пропонує компанія готівковий і безготівковий розрахунок. Також сьогодні, як ніколи, актуальна можливість післяплати, за якої оплата відбувається під час отримання посилки і її огляду. Багато сучасних підприємств пропонують клієнтам такий вид послуг. Серед них є «Нова Пошта», «Нічний Експрес», «САТ» та інші.
Якість обслуговування
Якість обслуговування персоналу служби доставки свідчить багато про що. Погодься, що набагато приємніше працювати з людьми, які цінують свою роботу, вміють знайти індивідуальний підхід до клієнта і завжди готові до конструктивного діалогу. Як перевірити компанію на те, наскільки професійні співробітники там працюють? Спочатку можна просто зателефонувати за номером, указаним на офіційному сайті. Якщо на зв’язку лише автовідповідач, то про жодну відкритість і довіру не йдеться. Те саме можна сказати, якщо по телефону почнуть грубіянити або відповідати неохоче, звисока. Хороші компанії, які ретельно стежать за своєю репутацією, дуже прискіпливо добирають персонал, навчають його і контролюють якість обслуговування: від усмішки клієнту та побажання «доброго ранку» до поведінки у непередбачуваних ситуаціях. Адже діяльність надійного підприємства спрямована на те, щоб задовольнити всі потреби клієнта, і у майбутньому він звертався саме за його послугами, а не пішов до конкурента. А чи захоче відвідувач іти туди, де до нього поставилися без належної поваги та розуміння?
Відповідальність
Який би широкий асортимент послуг не пропонувала кур’єрська компанія і як би не намагалася якісно їх надавати, завжди є місце для помилок і непередбачуваних ситуацій. У таких випадках дуже важливо, як підприємство реагує, за що готове нести відповідальність і наскільки швидко усуває недоліки. Якою б надійною не була кур’єрська служба, завжди є ризик втрати, пошкодження або затримки вантажу. Дізнайся, як у таких ситуаціях зобов’язується діяти підприємство, чи можна розраховувати на автоматичну страховку, або вона належить до переліку додаткових послуг.
Про відповідальність і репутацію можна сказати багато, судячи з відгуків клієнтів. Звичайно ж, не завжди вони можуть бути об’єктивними. Адже «хвалебні оди» можуть запросто писати собі самі представники компанії, тоді як осипати скаргами та претензіями – конкуренти. Проте, можна стверджувати, що немає жодної ідеальної служби доставки, яка ніколи не стикалася з проблемними ситуаціями. Водночас важливо врахувати, чи реагує вона публічно у письмовій формі на зауваження клієнтів. Наявність коментарів у відповідь – завжди хороший показник для компанії, яка працює на свою репутацію.