Повернення товару – справа не особливо приємна, але іноді просто необхідна. Що й казати, коли йдеться про комерційні відносини з постачальником. У цьому разі питання досягає абсолютно інших масштабів, оскільки продукцію зазвичай закуплять великими партіями. Як же правильно здійснити повернення товару постачальнику? На які моменти варто звернути особливу увагу, щоб уникнути непорозумінь? У цьому та багато іншому слід розібратися детальніше.
Повернення товару постачальнику: поширені причини
Повернення товару постачальнику відбувається з найрізноманітніших причин, але серед них можна виокремити найпоширеніші, це:
- Низька якість. Продукцію повертають, якщо її якість нижча заявленої, а також вона має дефекти або пошкодження.
- Невідповідність. Повернення товару здійснюють і у тому разі, коли описані раніше характеристики або асортимент (розмір, колір) не відповідають дійсності, або ж в упаковці помилково знаходяться зовсім інші вироби.
- Погана упаковка. Також причиною повернення товару може стати неякісна упаковка з будь-якими вадами або ж її повна відсутність.
- Вичерпаний термін придатності. Повертають продукцію постачальнику і, якщо закінчився термін її зберігання.
- Відсутність документації. Вагомим чинником для повернення товару стає відсутність супровідних документів, наприклад, сертифікату якості, інструкції.
- Попередня угода. Сторони комерційних відносин можуть обумовлювати суто індивідуальні випадки, в яких можливе повернення товару.
Основні аспекти повернення товару постачальнику
Важливо знати заздалегідь, що необхідно обов’язково складати договір з постачальником, детально прописуючи кожен пункт комерційних відносин. Зокрема, варто детально обговорити і таку процедуру як рекламація. Це допоможе уникнути проблем і непорозумінь у майбутньому, оскільки рекламація – це пред’явлення претензій постачальнику у разі виявлення будь-яких порушень, які пов’язані з купленою продукцією. Так ось, слід попередньо позначити такі нюанси, як критерії визначення якості товару, максимальний термін, протягом якого можна пред’явити претензії постачальнику, а також особливості процедури проведення експертизи, зокрема хто і де її буде проводити, і на чиї плечі ляжуть витрати.
Необхідно пам’ятати і про те, що умови повернення товару зазвичай вимагають незаперечних доказів його причин. Це можуть бути фото і відео, наприклад, виявлених вад продукції або невідповідності продукції всередині упаковки.
Особливу увагу слід приділити і повідомленню постачальника про прохання повернення товару. Якщо воно відбудеться неналежним чином, то у майбутньому буде дуже складно довести свою правоту. Саме тому варто чітко дотримуватися процедури. Найкраще відправити рекомендований лист з описом вкладеного або замовити кур’єрську доставку особисто в руки. Словом, необхідно, щоб на руках було підтвердження про те, що постачальник вчасно отримав твою претензію. Якщо у подальшому ситуація не вирішиться мирним шляхом і доведеться звертатися до суду, то воно буде вагомим аргументом на твою користь.