На перший погляд здається, що копірайтинг – сучасний напрямок, насправді ж його витоки датовані початком XVIII століття. Ще в ті часи з’явилася потреба в текстах, які змогли б спонукати читачів до певних дій. Хоча задовго до цього, ще в давнину, торговці використовували своєрідні слогани для приваблення покупців, що безумовно можна вважати зародженням мистецтва копірайтингу. Перший професійний копірайтер був зарахований до штату в 1892 році на повний робочий день. Перед ним постало завдання писати тексти, які будуть стимулювати зростання продажів. Відтоді багато чого змінилося у сфері копірайтингу, а збільшення його затребуваності безсумнівно обумовлене технологічним прогресом і розвитком торгової галузі. У сучасному світі завдання копірайтингу значно розширилися, як і результати, яких він дозволяє досягти.
Що таке копірайтинг і як визначити його якість?
Копірайтинг – це мистецтво написання текстів, основною метою яких є спонукання читача до певної дії. Саме тому цей напрямок має попит серед власників бізнесу, особливо тих, хто просуває свої послуги через інтернет. У цьому разі саме грамотно складений текст допоможе донести потрібну інформацію до споживача. До того ж на сайті він перетворюється в контент, який сприяє просуванню самого інтернет-ресурсу.
Не варто плутати поняття «копірайтинг» і «копірайт». Це не одне і те ж. З першим терміном ми вже ознайомилися. Що стосується другого, то він означає авторське право.
За якими ж ознаками можна відрізнити якісний копірайтинг?
- Клієнтоорієнтованість. Текст написаний для конкретних людей. Наприклад, стаття «Кращі пюре для першого прикорму» призначена переважно для жінок, які готуються стати мамами, або недавно народили малюка.
- Цілеспрямованість. Наприклад, стаття «Як вибрати телевізор» має допомогти покупцеві визначитися з моделлю, підказати, на які параметри звернути увагу під час купівлі.
- Інформативність. Якісний копірайтинг – це завжди корисний уміст, в якому читачі можуть знайти щось нове для себе, а не просто набір слів.
- Лаконічність. Важливо чітко викладати інформацію, не варто переливати з пустого в порожнє.
- Грамотність. Це необхідний елемент будь-якого тексту, а в копірайтингу і поготів. Навряд чи у читачів викличе довіру думка людини, яка зневажливо ставиться до своєї роботи, а рівень її професіоналізму залишає бажати кращого.
- Оформленість. Для того щоб стаття стала читабельною, важливий не лише зміст, а й відповідне оформлення: форматування, марковані списки, підзаголовки, якісні зображення.
- Унікальність. Це як показник якісного тексту, так і важлива умова його індексації пошуковими системами.
Копірайтинг – це не лише написання статей, а й створення постів для соціальних мереж, комерційних пропозицій, найменувань, слоганів, оголошень, розсилок тощо. Чим більше інструментів залучено для виконання завдання, тим вищий очікуваний результат.
На що здатний якісний копірайтинг?
Навіщо твоєму бізнесу послуги копірайтингу? За його допомогою можна:
- Збільшити кількість відвідувачів сайту.
- Проінформувати читачів.
- Отримати нових клієнтів.
- Напрацювати базу постійних покупців.
- Налагодити комунікацію з клієнтами.
- Підняти рівень продажів.
- Схилити читачів до певної дії.
- Допомогти клієнтам у вирішенні їхніх питань.
- Поліпшити репутацію компанії.
- Популяризувати бренд, товар.
- Підвищити лояльність клієнтів.
- Обійти конкурентів.
- Оптимізувати сайт.
- Збільшити дохід.