24/10/2022

Фріміум: як заробляють на безплатних версіях

повернутися до списку статей →

Безплатна дегустація приваблює. Це стосується не тільки продуктів. Неоплачувані програми або програми не менш цікаві користувачеві. І модель бізнесу фріміум набирає обертів у сфері IT.

Замовити послугу можете у компанії Fractus.

Фріміум: особливості

Freemium або фріміум – це одна з багатьох бізнес-моделей (походить від free – «вільний» і premium – «дорогий»). В її основі надання споживачеві безплатної версії продукту, але з обмеженими функціями з подальшою можливістю придбати більш просунуту та функціональну версію – преміумкласу – за фіксовану суму чи абонплату. Обмеження в безоплатній версії можуть стосуватися чого завгодно: місця для зберігання даних, інструментів, функцій тощо.

Така модель добре позначається на просуванні: вона приваблює клієнтів без відчутних вкладень у рекламу. Показник конверсії – 2-5%. Але завдяки високому трафіку це успішні коефіцієнти. У вартість продукту закладаються не витрати на рекламу, а витрати на поширення безплатної версії.

Фріміум: особливості

Приклади моделей

Ідея з’явилася у розробників комп’ютерних ігор, і поширилася на сервіси, програми, додатки.

Наприклад, хмарне сховище Google Drive надає базовий простір безплатно, а додатковий обсяг для зберігання даних можна купити. Система управління Trello за додаткову плату готова надати й додаткові можливості та інструменти. YouTube пропонує купити преміумпідписку для перегляду відео без реклами.

Особливо у застосуванні цієї бізнес-моделі досягли успіху онлайн-кінотеатри: невелику кількість фільмів вони пропонують безоплатно (хоча насправді вони доступні після перегляду реклами), інші ж за підпискою.

Цілі freemium моделі

  1. Привернути потенційних клієнтів.
  2. Здобути рекомендації.
  3. Підвищити впізнаваність.
  4. Отримати оцінку.
  5. Знайти клієнтів, готових купувати покращений продукт.

Варіанти фріміум-моделі

В основі – дармовий продукт, а ось монетизація відбувається завдяки:

  • сервісу;
  • преміумверсії;
  • абонентській платі;
  • додатковим можливостям (розширеному функціоналу, інтеграції, плагінам, інструментам, сховищам даних тощо).

Як підштовхнути користувача до оплати

Левова частка споживачів користується дармовими версіями. Але як підвести їх до придбання платної версії, ліцензії чи підписки?

  • По-перше, необхідно показати не тільки переваги, які отримає клієнт від продукту, а й вигоду від преміум пропозицій.
  • По-друге, правильно виставити обмеження щодо використання продукту.
  • По-третє, дізнатися, що є цінним для користувача в продукті (не для всіх це відсутність оплати).

Як підштовхнути користувача до оплати

Переваги

Фріміум у продажах насамперед привертає клієнтів та просуває продукт завдяки безоплатності. Якщо пропозиція усуває важливу проблему, також зуміє зацікавити. Спрацьовує ефект сарафанного радіо – про продукт інформацію передають з вуст в уста.

Недоліки

Існує процент користувачів, які нізащо не стануть платити за преміум версію. А от їхнє навантаження на серверний простір досить значне. Також доведеться придумувати, як не надати надто багато переваг у пробній версії, однак зуміти зацікавити користувача.

Послуги від Fractus

Бажаєте спробувати бізнес-модель freemium? Якщо у Вас є ідея, але немає досвіду, знань та інструментів для її втілення, замовляйте розроблення у Fractus. Саме наші фахівці зможуть її втілити в життя. Розпочнуть як завжди з розроблення маркетингової стратегії. У підсумку вийде ретельно спланований проєкт, якісний дизайн, модель, яка працюватиме та зуміє стати успішною. Телефонуйте, ми на зв’язку!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!