24/02/2022

Епатажний маркетинг: чи варто ризикувати?

повернутися до списку статей →

У сучасному світі ринок реклами перенасичений. Щоб виділитися на тлі конкурентів, необхідно вкладати значні кошти в просування товарів або послуг. Якщо компанія має в розпорядженні незначний бюджет, але хоче привернути увагу потенційної аудиторії, на допомогу приходить епатажний маркетинг. Він стимулює інтерес споживача до товару/послуг, виступає певним каталізатором купівель. Дуже часто через це навіть підприємства, які необмежені в засобах, використовують такий метод збільшення продажів.

Отже, епатажний маркетинг – це малобюджетна, скандальна реклама, що привертає увагу мас коштом використання інструментів, які часто суперечать етичним нормам моралі, законодавству (нецензурна лексика, порушення приватної таємниці тощо). Попри те, що на компанію можуть бути накладені штрафні санкції, результативність настільки висока, що багато компаній готові ризикувати. Через невідповідність етичним нормам, епатажна реклама запам’ятовується на підсвідомому рівні.

Епатажний маркетинг

Епатажний маркетинг працює ефективно і безпечно тільки тоді, коли компанія під час запуску реклами дотримується таких аспектів, як-от:

  • висока якість ідеї;
  • зв’язок з товаром/послугою;
  • знання цільової й потенційної аудиторії, її потреб і болів.

Дотримуючись цих пунктів, можна дійсно досягти успішних результатів просування, здобути популярність серед конкурентів.

Переваги та недоліки

До основних плюсів епатажного маркетингу можна зарахувати:

  1. Заощадження коштів. Достатньо один раз подивитися рекламний ролик або публікацію з провокаційним контентом, як вона блискавично розлетиться по світу – спрацює сарафанне радіо.
  2. Збільшення кількості клієнтів, продажів, як приємний бонус за можливість заявити про себе.
  3. Нові можливості. Завдяки такій рекламі товарів або послуг компаніями можуть зацікавитися інвестори, ділові партнери, дрібний бізнес може легко стати великим.
  4. Довготривалий ефект. Якщо просування було вдалим, то компанія асоціюватиметься саме з епатажною рекламою.

Варто зазначити, що використання неякісного епатажного маркетингу може призвести до такого:

  1. Зниження лояльності аудиторії. Реклама і все, що пов’язано з компанією, викликає роздратування.
  2. Штрафні санкції. Порушення законодавства карається штрафом у великих розмірах, тоді вже такий спосіб просування складно назвати бюджетним.
  3. Руйнування бренду. Неправильне використання маркетингових інструментів може відштовхнути вже існуючих клієнтів.

Переваги та недоліки

Коли є сенс використати епатажний маркетинг ?

Епатажний маркетинг дає швидкі результати, але за неправильного використання дає короткостроковий ефект. Використовувати такий метод потрібно вкрай обережно, і це доцільно в таких випадках:

  • компанія працює з товарами/послугами, які орієнтовані на молодь;
  • для просування бюджетного продукту серед населення з низьким доходом – епатаж та великі витрати дуже рідко сумісні;
  • нова компанія хоче заявити про себе.

Також використання провокаційної реклами ефективно, коли бренд має намір змінити своє позиціювання на ринку, притягнути більш платоспроможну аудиторію.

У інших випадках епатажний маркетинг може не викликати бажаного ефекту або навіть зашкодити. Найбільш доцільна галузь застосування провокаційної реклами – це, звичайно ж, мода. Нові бренди можуть легко заявити про себе за допомогою реклами, яка протиставляється відомим дорогим маркам. А ось у галузі нерухомості, фінансових послуг це доволі ризиковано, оскільки може серйозно підірвати репутацію фірми.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!