23/12/2021

Цільова аудиторія: як ідентифікувати своїх клієнтів

повернутися до списку статей →

Яким би унікальним не був товар, продати його не вийде, якщо пропонувати не тому, хто його потребує. І цільова аудиторія – саме той сегмент покупців, яким точно потрібен продукт. Вивчаючи та правильно ідентифікуючи її, простіше влучити з пропозицією.

Із вивченням цільової аудиторії допоможуть фахівці компанії Fractus.

Цільова аудиторія: специфіка

Цільова аудиторія – це коло потенційних клієнтів, яким потрібен певний товар або послуга для задоволення певних потреб. У таких споживачів є деякі загальні особливості. Саме на представників цільової аудиторії і спрямовані маркетингові активності.

І перш ніж беруться за виробництво продукту, визначають свою ЦА. Це дозволить продукт пропонувати адресно й не провалитися на ринку, а також не витрачати зайвих ресурсів на просування. Підсумок вивчення – формування портрета, в основі якого характерні риси представників.

Цільова аудиторія: специфіка

Види цільової аудиторії

  1. Широка і вузька. Визначають залежно від ширини продуктових пропозицій, в яких ЦА має потребу. Любителі детективів – широка аудиторія, любителі детективів Агати Крісті – вузька.
  2. Компанії та люди. Компанія має потребу в продукції, що дозволяє їй існувати. Це сировина, персонал, технічне обладнання, нерухомість тощо. Людям же необхідні продукти, що задовольняють потреби, починаючи базовим (їжа, сон, захист), закінчуючи удосконаленням (книги, спорт, хобі).
  3. Споживач та покупець. Перший – споживає продукт, користується ним. Другий – купує. До прикладу, якщо йдеться про дитяче харчування, споживач – це малюк, покупці – його батьки.

Вивчення цільової аудиторії

Збір інформації про потенційних клієнтів дозволяє отримати найважливіші дані:

  • стать;
  • вік;
  • місце проживання;
  • рід занять;
  • рівень доходу та платоспроможності;
  • потреби, проблеми та шляхи їхнього усунення;
  • товарні вподобання;
  • канали отримання інформації про продукт;
  • цінності.

До того ж аудиторію сегментують – ділять на вужчі групи, й один представник може належати відразу до декількох груп. Наприклад, групують за такими показниками як демографічний, географічний, психографічний, соціально-економічний, психологічний та інші.

Вивчення цільової аудиторії

Як відбувається аналіз цільової аудиторії

Щоб щось або когось вивчити, слід відправитися в місця їхнього перебування/проживання. Так і з цільовою аудиторією.

  1. «Поле». Польові дослідження – це опитування під час безпосереднього контакту з потенційними клієнтами: в торгових точках, на виставках, різних заходах, біля виходів із торгових точок. Використовують методи анкетування, інтерв’ю, опитувань, статистики продажів.
  2. Інтернет. Це вивчення мешканців спільнот – тематичні групи соцмереж, форумів, коментарів під постами або відео тощо. А отримати додаткову інформацію допомагають сервіси в соцмережах.
  3. Google Analytics. Відмінний та ефективний спосіб зібрати дані цільової аудиторії – відвідувачів на вебресурсі компанії.
  4. Прогноз. Використовують прогностичний метод. Для цього створюють гіпотетичного клієнта, якому підійде продукт, і наділяють його низкою характеристик.
  5. Google Trends. Цей сервіс допомагає з вивченням запитів у пошукових системах. Або ж аналізувати можна вручну.

Аналіз ЦА від Fractus

Необхідно визначити та проаналізувати свою цільову аудиторію, але не знаєте, як взятися за завдання? Почніть із простого: зверніться до Fractus.

Наші маркетологи ідентифікують саме Вашу аудиторію та дослідять її. І Ви отримаєте результати, але основі яких зможете будувати подальшу маркетингову стратегію (якщо потрібно, ми допоможемо і з її створенням). Звертайтеся!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!