Яким би унікальним не був товар, продати його не вийде, якщо пропонувати не тому, хто його потребує. І цільова аудиторія – саме той сегмент покупців, яким точно потрібен продукт. Вивчаючи та правильно ідентифікуючи її, простіше влучити з пропозицією.
Із вивченням цільової аудиторії допоможуть фахівці компанії Fractus.
Цільова аудиторія: специфіка
Цільова аудиторія – це коло потенційних клієнтів, яким потрібен певний товар або послуга для задоволення певних потреб. У таких споживачів є деякі загальні особливості. Саме на представників цільової аудиторії і спрямовані маркетингові активності.
І перш ніж беруться за виробництво продукту, визначають свою ЦА. Це дозволить продукт пропонувати адресно й не провалитися на ринку, а також не витрачати зайвих ресурсів на просування. Підсумок вивчення – формування портрета, в основі якого характерні риси представників.
Види цільової аудиторії
- Широка і вузька. Визначають залежно від ширини продуктових пропозицій, в яких ЦА має потребу. Любителі детективів – широка аудиторія, любителі детективів Агати Крісті – вузька.
- Компанії та люди. Компанія має потребу в продукції, що дозволяє їй існувати. Це сировина, персонал, технічне обладнання, нерухомість тощо. Людям же необхідні продукти, що задовольняють потреби, починаючи базовим (їжа, сон, захист), закінчуючи удосконаленням (книги, спорт, хобі).
- Споживач та покупець. Перший – споживає продукт, користується ним. Другий – купує. До прикладу, якщо йдеться про дитяче харчування, споживач – це малюк, покупці – його батьки.
Вивчення цільової аудиторії
Збір інформації про потенційних клієнтів дозволяє отримати найважливіші дані:
- стать;
- вік;
- місце проживання;
- рід занять;
- рівень доходу та платоспроможності;
- потреби, проблеми та шляхи їхнього усунення;
- товарні вподобання;
- канали отримання інформації про продукт;
- цінності.
До того ж аудиторію сегментують – ділять на вужчі групи, й один представник може належати відразу до декількох груп. Наприклад, групують за такими показниками як демографічний, географічний, психографічний, соціально-економічний, психологічний та інші.
Як відбувається аналіз цільової аудиторії
Щоб щось або когось вивчити, слід відправитися в місця їхнього перебування/проживання. Так і з цільовою аудиторією.
- «Поле». Польові дослідження – це опитування під час безпосереднього контакту з потенційними клієнтами: в торгових точках, на виставках, різних заходах, біля виходів із торгових точок. Використовують методи анкетування, інтерв’ю, опитувань, статистики продажів.
- Інтернет. Це вивчення мешканців спільнот – тематичні групи соцмереж, форумів, коментарів під постами або відео тощо. А отримати додаткову інформацію допомагають сервіси в соцмережах.
- Google Analytics. Відмінний та ефективний спосіб зібрати дані цільової аудиторії – відвідувачів на вебресурсі компанії.
- Прогноз. Використовують прогностичний метод. Для цього створюють гіпотетичного клієнта, якому підійде продукт, і наділяють його низкою характеристик.
- Google Trends. Цей сервіс допомагає з вивченням запитів у пошукових системах. Або ж аналізувати можна вручну.
Аналіз ЦА від Fractus
Необхідно визначити та проаналізувати свою цільову аудиторію, але не знаєте, як взятися за завдання? Почніть із простого: зверніться до Fractus.
Наші маркетологи ідентифікують саме Вашу аудиторію та дослідять її. І Ви отримаєте результати, але основі яких зможете будувати подальшу маркетингову стратегію (якщо потрібно, ми допоможемо і з її створенням). Звертайтеся!