28/04/2022

Аналіз ринку: розвідуємо ситуацію

повернутися до списку статей →

Кожен бізнес займає власну нішу на ринку. Але перш ніж її зайняти, здійснюють аналіз ринку. І не тільки в цьому випадку, але і під час внесення змін до діяльності компанії, яка вже існує.

Якщо необхідні дані про стан ринку, замовляйте послугу від фахівців компанії Fractus.

Аналіз ринку: визначення

Маркетинговий аналіз ринку – це всебічне його вивчення відповідно до поставлених цілей для ефективної його діяльності. А цілі залежать від предмета аналізу. Аналізують вільні ніші, ціни, структуру ринку, товари, цільову аудиторію, конкурентне середовище й таке інше.

Аналіз ринку: визначення

Етапи аналізу

  1. Поставити мету. Визначити життєво важливі для компанії питання, яке слід розв’язати, наприклад, вихід на новий ринок або виявлення конкурентів. Тільки так вийде провести ефективне вивчення ринку, визначити вектор руху, вибрати інструменти, розрахувати бюджети.
  2. Дослідити продукт. Виявити цінні для клієнтів якості, такі, що найбільш точно задовольняють потреби. І порівняти з продуктами конкурентів. Дані допоможуть розробити оптимальну пропозицію за якістю й вартістю.
  3. Оцінити обсяги ринку. У певних територіальних рамках за певний проміжок часу підраховують загальну кількість продукту, придбану споживачами. Такий аналіз ринку продажів дозволить зрозуміти, які обсяги виробляти.
  4. Сегментувати ринок. Групування цільової аудиторії за певними ознаками: статтю, віком, соціальним статусом, рівнем доходу, місцем проживання тощо. Спираючись на результати, вибрати свою ЦА.
  5. Дослідити ринок збуту. Усе те, що стосується шляху товару до споживача: логістики, роботи роздрібних точок, гуртовиків.
  6. Вивчити конкурентів. Зачіпає всі аспекти їхньої діяльності, починаючи від особливостей компаній закінчуючи асортиментом та цінами.
  7. Дослідити цінову політику. Порівняння цін виробників, маркетплейсів, гуртових і роздрібних представників, постачальників. Зазвичай використовують сервіси моніторингу цін.
  8. Аналізувати маркетингове середовище. Оцінка внутрішніх та зовнішніх чинників, що впливають на стан компанії.

Джерела інформації

Де ж черпати інформацію про ринок? Джерела використовують такі:

  • дослідження, які проводить компанія власними силами: через залучення таємних покупців, особистий досвід, спостереження за покупцями;
  • вторинні дослідження (можна замовити аналіз ринку на основі відкритих даних – статистики, рейтингів тощо);
  • опитування співробітників компанії. Комунікація зі співробітниками відділів продажів, збуту та інших департаментів;
  • інтернет. Сайти, сторінки в соцмережах, канали на YouTube, форуми тощо.

Джерела інформації

Методи досліджень

  1. «П’ять сил Портера». Дослідження п’яти сил, що впливають на бізнес: нових конкурентів, ринкової сили споживачів, ринкової сили постачальників, внутрішньогалузевої боротьби конкурентів, ризиків появи аналогів продукту.
  2. SWOT-аналіз. Вивчення сильних сторін компанії (strengths), її слабких сторін (weakness), можливостей (opportunities) та загроз (threats).
  3. PEST-аналіз (STEP). Оцінка оточення компанії: політичного, економічного, соціально-культурного та технологічного, вплив на її діяльність.

Аналіз ринку від Fractus

Необхідний аналіз ринку, але не знаєте, кому довірити таке складне завдання? Звертайтеся до Fractus – у нас знайдете рішення. Це не шаблонний, а персональний підхід до кожного бізнесу, залежно від завдання, яке слід розв’язати. І Ви отримаєте чіткі прозорі дані, на основі яких зможете далі будувати маркетингову стратегію (якщо необхідно, допоможемо і з цим).

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!