10/01/2022

Аналіз конкурентів: вивчити супротивника

повернутися до списку статей →

Конкуренти на ринку перебувають не тільки в стані постійного протистояння, а й взаємного вивчення. Адже аналіз конкурентів – неодмінна умова для подальшого створення маркетингової стратегії.

Бажаєте дізнатися про супротивника все? Звертайтеся до Fractus.

Аналіз конкурентів: особливості

Моніторинг діяльності конкурентів – один з обов’язкових методів маркетингового дослідження. Він дозволяє зрозуміти специфіку їхнього існування та використати ці дані з користю для себе.

Ціль у такого вивчення одна зі списку: формування УТП, складання плану продажів, розширення лінійки продуктів, зміна цінової політики, вихід на новий ринок, модернізація продукту, створення стратегії позиціювання та багато іншого. Аналіз проводить будь-який вид бізнесу, причому як той, що лише виходить на ринок, так і той, що вже існує.

Аналіз конкурентів: особливості

Як дізнатися, хто конкурент

Аналізувати всіх підряд – марна трата часу. Необхідно визначити ключових гравців на ринку, перш ніж замовити аналіз конкурентів. Використовують певні інструменти:

  • Пошуковики. Достатньо ввести ключовий запит, щоб отримати список ресурсів супротивників, а найсильніші опиняться в ТОПі видачі.
  • Офлайн-майданчики. У разі, коли товари продають через звичайні магазини, поруч на полицях обов’язково знайдеться кілька прикладів від суперників.
  • Сервіси аналітики. Це як платні, так і безплатні онлайн-сервіси, наприклад, similarweb.com чи serpstat.com.
  • Присутність в інтернеті. Варто вивчити кожен онлайн-варіант: сайт, оголошення, лендінги, сторінки в соцмережах.
  • Профільні заходи. Відвідати виставки та ярмарки – гарний спосіб отримати зразки товарів, сувенірів, друковану продукцію.

Такі методи лише зберуть дані. Варто ще з’ясовувати, чи конкуренти ці компанії. І допоможуть відповіді на декілька питань:

  1. Чи збігається аудиторія Вашої компанії та конкурентів?
  2. Чи задовольнив Ваш товар і товар конкурентів потреби клієнтів?
  3. Чи трапляються конкуренти на шляху Ваших споживачів, які шукають способи розв’язання своїх проблем?

Що доведеться вивчати

  • Базову інформацію. Це не тільки назва компанії й імена засновників, але й дані про частку ринку, ключових клієнтів, оборотні кошти. Сюди належить і аналіз сайту конкурентів.
  • Продукт. Усе що стосується асортименту: лінійка товарів, вартість, попит, канали просування.
  • Цільову аудиторію. Повні дані про те, хто ці люди та які їхні потреби.
  • Маркетингову політику. Повністю її не вивчити, але можна зрозуміти ключові моменти: місію, фірмовий стиль, позиціювання, УТП, взаємодію зі споживачами, рекламні кампанії та інше.
  • Особливості продажів. Хто продає, які інструменти та методи використано, де і як продають тощо.
  • Технологічний рівень. Це обладнання, доступ до ресурсів та інновацій, способи економії і таке інше.

Що доведеться вивчати

Моніторинг конкурентів: основні методи

  1. SWOT-аналіз: виявляє фактори зовнішнього та внутрішнього середовища (сильні та слабкі сторони, можливості та загрози), що впливають на бізнес.
  2. Порівняльний аналіз: обирають критерії для аналізу і за ними порівнюють свою компанію та суперника. Дані – таблиця, графік або діаграма.
  3. SNW-аналіз: виявляє сильні, нейтральні та слабкі сторони компанії.

Аналіз конкурентів від Fractus

Необхідне дослідження конкурентів? Замовляйте його у Fractus.

Залежно від мети, яка стоїть перед Вашою компанією, ми визначимо Ваших суперників на ринку та зберемо про них дані. Ви зможете застосувати їхні ефективні інструменти й побачити помилки, щоб уникнути. І на основі даних будувати маркетингову стратегію (з чим ми теж готові допомогти).

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!