Конкуренти на ринку перебувають не тільки в стані постійного протистояння, а й взаємного вивчення. Адже аналіз конкурентів – неодмінна умова для подальшого створення маркетингової стратегії.
Бажаєте дізнатися про супротивника все? Звертайтеся до Fractus.
Аналіз конкурентів: особливості
Моніторинг діяльності конкурентів – один з обов’язкових методів маркетингового дослідження. Він дозволяє зрозуміти специфіку їхнього існування та використати ці дані з користю для себе.
Ціль у такого вивчення одна зі списку: формування УТП, складання плану продажів, розширення лінійки продуктів, зміна цінової політики, вихід на новий ринок, модернізація продукту, створення стратегії позиціювання та багато іншого. Аналіз проводить будь-який вид бізнесу, причому як той, що лише виходить на ринок, так і той, що вже існує.
Як дізнатися, хто конкурент
Аналізувати всіх підряд – марна трата часу. Необхідно визначити ключових гравців на ринку, перш ніж замовити аналіз конкурентів. Використовують певні інструменти:
- Пошуковики. Достатньо ввести ключовий запит, щоб отримати список ресурсів супротивників, а найсильніші опиняться в ТОПі видачі.
- Офлайн-майданчики. У разі, коли товари продають через звичайні магазини, поруч на полицях обов’язково знайдеться кілька прикладів від суперників.
- Сервіси аналітики. Це як платні, так і безплатні онлайн-сервіси, наприклад, similarweb.com чи serpstat.com.
- Присутність в інтернеті. Варто вивчити кожен онлайн-варіант: сайт, оголошення, лендінги, сторінки в соцмережах.
- Профільні заходи. Відвідати виставки та ярмарки – гарний спосіб отримати зразки товарів, сувенірів, друковану продукцію.
Такі методи лише зберуть дані. Варто ще з’ясовувати, чи конкуренти ці компанії. І допоможуть відповіді на декілька питань:
- Чи збігається аудиторія Вашої компанії та конкурентів?
- Чи задовольнив Ваш товар і товар конкурентів потреби клієнтів?
- Чи трапляються конкуренти на шляху Ваших споживачів, які шукають способи розв’язання своїх проблем?
Що доведеться вивчати
- Базову інформацію. Це не тільки назва компанії й імена засновників, але й дані про частку ринку, ключових клієнтів, оборотні кошти. Сюди належить і аналіз сайту конкурентів.
- Продукт. Усе що стосується асортименту: лінійка товарів, вартість, попит, канали просування.
- Цільову аудиторію. Повні дані про те, хто ці люди та які їхні потреби.
- Маркетингову політику. Повністю її не вивчити, але можна зрозуміти ключові моменти: місію, фірмовий стиль, позиціювання, УТП, взаємодію зі споживачами, рекламні кампанії та інше.
- Особливості продажів. Хто продає, які інструменти та методи використано, де і як продають тощо.
- Технологічний рівень. Це обладнання, доступ до ресурсів та інновацій, способи економії і таке інше.
Моніторинг конкурентів: основні методи
- SWOT-аналіз: виявляє фактори зовнішнього та внутрішнього середовища (сильні та слабкі сторони, можливості та загрози), що впливають на бізнес.
- Порівняльний аналіз: обирають критерії для аналізу і за ними порівнюють свою компанію та суперника. Дані – таблиця, графік або діаграма.
- SNW-аналіз: виявляє сильні, нейтральні та слабкі сторони компанії.
Аналіз конкурентів від Fractus
Необхідне дослідження конкурентів? Замовляйте його у Fractus.
Залежно від мети, яка стоїть перед Вашою компанією, ми визначимо Ваших суперників на ринку та зберемо про них дані. Ви зможете застосувати їхні ефективні інструменти й побачити помилки, щоб уникнути. І на основі даних будувати маркетингову стратегію (з чим ми теж готові допомогти).