24/06/2021

Агресивний клієнт: зіткнутися… та знешкодити

повернутися до списку статей →

Чим би Ви не торгували, рано чи пізно проявиться агресія з боку покупця. Щоправда, частка цих випадків не надто велика: дослідження називають цифру в 1%. Як же вчинити, щоб агресивний клієнт угамував свій запал, а то й взагалі став лояльним?

Хто такий агресивний клієнт, і що ним керує

Для початку необхідно визначити, що ж таке агресія. Це деструктивна поведінка, мета якої – заподіяти моральну чи навіть фізичну шкоду людині. Гнів, неповага, залякування – в її основі. Насамперед варто зрозуміти, що ж стало причиною такої поведінки з боку споживача. А мотивів може бути безліч: непростий день, грубість у сусідньому магазині, просте бажання посваритися. Причина може бути й об’єктивною: відсутність товару або різниця у вартості на ціннику та касі. Щоб це з’ясувати, насамперед із клієнтом варто поговорити.

Хто такий агресивний клієнт, і що ним керує

Кроки до зниження напруження

Спокій і холодний розум – ось що насамперед допоможе у непростій ситуації. І в жодному разі не брати агресію (або навіть наступні образи) на свій рахунок. Це допоможе зібратися і розпочати деескалацію конфлікту, що раптом виник. Зробити потрібно наступні кроки:

  1. Вислухати претензії. Уважно, не перебиваючи, слід з’ясувати суть проблеми. І визначити на цьому етапі: Ви дійсно припустились помилки, чи агресивний клієнт вирішив випустити пару?
  2. Поставити уточнювальні запитання. Основні звучать так: «Чи правильно я розумію…?», «Хотілося б уточнити..?», «Проблема в тому, що…?» тощо. Причому питати потрібно спокійним доброзичливим тоном.
  3. Нейтралізувати агресію. Для цього згодяться фрази: «Шкода, що так сталося», «Я Вас чудово розумію», «Мені б теж таке не сподобалося».
  4. Визначити особисті кордони. Якщо клієнт перейшов на образи, варто нагадати, що такі дії жодним чином не допоможуть розв’язати питання. «Ви можете виявити невдоволення, але переходити на образи неприпустимо». І тут же перевести розмову в конструктивне русло.
  5. Запропонувати варіанти вирішення. Поясніть клієнту, що готові до співпраці, прагнете розв’язати проблему. Підкресліть вигоду пропозиції. І розв’язуйте питання без зволікань.

Кроки до зниження напруження

Як не варто чинити

Також слід усвідомити, чого не варто робити за жодних обставин (в іншому разі градус конфлікту підвищиться):

  • Доводити неправоту клієнта. Навіть якщо у Вас є ціла низка вагомих аргументів, агресивний покупець від них буде не у захваті.
  • Грубіянити. У відповідь неповага призведе до переходу на особистості й до сварки.
  • Іронізувати. Під час протистояння іронію зазвичай розцінюють як грубість.
  • Підвищувати голос. Промовчимо про вигляд збоку двох людей, які кричать одна на одну. Для продавця ж така поведінка неприпустима.
  • Виявляти байдужість. Так, агресію варто ігнорувати, але не самого клієнта, яким би розлюченим він не був. «Хоч президенту пишіть – нам байдуже!» – не найкращий варіант відповіді. Адже складний клієнт зуміє знайти інструменти впливу, причому результати можуть бути не на Вашу користь.
  • Підлещуватися. Одна справа визнати неправоту, інша – проявляти надмірну догідливість. Вона дратує провокатора й ще більше підштовхує до нападу.
  • Усміхатися. У разі протистояння усмішка виглядає натягнуто. Її тлумачать не як прояв прихильності та готовності до розв’язання проблеми, а скоріше як показник почуття провини, глузування, дратівливий чинник.
  • Порушувати дистанцію, торкатися агресора. Оскільки переконати клієнта знизити градус конфлікту безпечніше на відстані, краще відмежуватися від нього фізичним бар’єром, наприклад, стійкою, стільцем або столом.

Як не варто чинити

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!